Magnus tankar

tisdag, april 19, 2005

Någonting att äta

Det finns få saker i livet som gör mig så lycklig som god och vällagad mat. Sådan mat är enklast att få hemma, svår som tusan att hitta ute på stan. Men idag efter jobbet så gick jag till ett av mina absoluta favoritställen och nu sitter jag här med ett leende på läpparna.

Den gamla tyngdlyftaren Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren har två resturanger i Stockholm. Broncos Bar och Linas Bar. Det är inga gourmetresturanger men man får god och vällagad mat till ett pris som är så humant att det faktiskt är svårt att matcha hemma.

Ikväll var jag på Linas och åt en tournedos som var så mör så att den smälte som oblat på tungan. Den är alltid det. Deras köttleverantör måste vara sänd från himlen. Gå dit hungrig, käka å ät och jag törs garantera att du går därifrån lycklig.
Broncos ligger på Tegnérgatan, Norrmalm Stockholm och Linas ligger på Hantverkargatan på Kungsholmen.