Magnus tankar

torsdag, april 21, 2005

Vitlökens vänner

Min bror, modell Ä, kom till staden igår. Han var här på konferens för att lära sig om kvalitet, då passade han på att fråga om jag ville ha en öl. Ja, sa jag, det vill jag. Jag brukar säga det när folk frågar om jag vill ha en öl.

Mötesplats och tid bestämdes och så gick vi på resturangen för vampyrrädda, Bröderna Olsson, Garlic and shots. Det blev en trevlig kväll med många intressanta diskussioner, av vilka något ämne nog kommer bli föremål för ett inlägg här på bloggen.

Nu tänkte jag emellertid prata om maten. Bröderna Olsson är en konceptresturang som har överlevt i många år nu. All mat som serveras är späckad med vitlök. För några år sedan var jag stammis på denna krog men tröttnade. Min mage tålde helt enkelt inte så mycket vitlök. Det förringar inte det faktum att den chili som serveras är bortom all beskrivning bäst i stan. Den är stark som faen, men mycket vällagad. Så om det sliter i vitlökstarmen någon dag vill jag rekommendera den.

Är det dessutom första gången du går på Bröderna Olsson så får du absolut inte missa att beställa in en bloodshot. Det är som en riktigt bra bloody mary i extas.