Magnus tankar

onsdag, maj 04, 2005

En udda och självgod betraktelse

Det här ska egentligen inte handla om fotboll men jag kom just hem från en trevlig kväll. Bajen spelade visserligen bara oavgjort mot MFF, men spelet i den andra halvleken var riktigt bra. Jag undviker av diplomatiska skäl att säga vad jag tycker om domarinsatsen. Så vi lämnar det ämnet.

När jag kom hem så satte jag mig vid datorn för att titta om någon trevlig person kommenterat min blogg och slänga en flukt på statistiken. Då ser jag att någon via Google har sökt på "vilka är de viktigaste hjältarna i historien" och hamnat på min blogg. Märkligt tänkte jag, jag har ju inte skrivit om så mycket historiska hjältar, än, ska väl tilläggas, men Google har ju ingen tidsmaskinfunktion.

Hur som helst, jag kollade upp det där och insåg att jag (eller snarare min blogg) hamnade på 31 plats om man söker på "vilka är de viktigaste hjältarna i historien". Jag suger åt mig som en svamp och tänker inte redovisa varför det slumpade sig på det sättet. Vill någon efter detta betrakta mig och mina tankar som viktigast i historien, så gärna för mig. :-)

Mundus vult decipi, ergo decipiatur

Världen vill bedragas, låt den då bedragas