Magnus tankar

söndag, maj 01, 2005

När de egna argumenten inte räcker

Centerns käcke nyliberale spelevink, nej inte Erixon - Fredrick Federley, är en man med ett inte särskilt utvecklat sinne för humor. Allt man behöver göra för att roa honom riktigt mycket är att utge sig för att vara känd socialdemokrat och sen skriva riktigt mycket skit, gärna felstavat. Det är lite grann som att säga bajs till en femåring.

Sent igår kväll "hittade" han, som av en slump, en "kul blogg". Fredrick tror att det är Göran Perssons egen blogg. Det är förstås ytterligare en av dessa fejkbloggar där någon ska sitta å sprida politisk dynga i annans namn. Vi har sett det förr, men Fredrik är road, eller så har han varit jätteduttig å gjort alldeles själv.

Jag börjar inse att jag vid 35 års ålder är en politisk dinosaurie. Idén om att möta motståndarens bästa argument är död. Tanken på att själv stå upp för sina åsikter och våga argumentera för dem är förlegad. Vi är på väg in i en era där den svenska politiken ska klafsa omkring i ett träsk av negative campaigning. Det gör mig deprimerad, men Fredrick han tycker det är skitkul.

Kul bloggar vi ser fram emot inför valet - Hela listan

  • Reinfeldts barometer - gissa min åsikt idag!

  • Göran Hägglunds blogg - mina tips för dig som vill fortsätta vara anonym

  • I badkaret med Maud - Kändisar som vill bada med mig, alla tre.

  • Leijonkungens skönhetstips - så får du två (2) ögonbryn

  • Ohlys klottermur - En nostalgitripp till Berlin

Jag är verkligen ledsen men jag kommer inte på något i närheten av kul man kan fejkblogga om som "språkrör". Mitt tips är att det inte dyker några fejkbloggar om miljöpartiet.

Kul va, Fredrick? Kan du säga diarré?