Magnus tankar

fredag, april 22, 2005

Stackars Hanne (och mig..)

Idag lider vi alla med Hanne Kjöller. Hon är ledarskribent på DN och hon lider av sossefobi. Det är en sjuka som yppar sig ungefär så här:
Det där (..) var lite ironiskt eftersom jag börjar tröttna på att var man än tittar i det offentliga Sverige så är det socialdemokrater man ser
Hanne skriver om en artikel som de två ordförandena för kommun och landstingsförbundet skrivit som inte håller med henne om att allt är dåligt i Sveriges sjukvård. De måste ju ha fel, det har ju Hanne skrivit. Kan de inte läsa?

Att de dessutom är socialdemokrater och tillsatta på sina poster som en direkt följd av att svenska folket i förra valet föredrog socialdemokraterna är ju ingen förmildrande omständighet.

Men lid lite med mig också idag. Jag har nämligen borgarfobi. Den yppar sig i att i alla tidningar som ges ut nära där jag bor är ledarsidor och analyser bara skrivna av borgare som älska att hoppa på sossar. Jag tycker det är jobbigt.

Den här texten var lite ironisk eftersom jag börjar tröttna på att så fort jag öppnar en tidning så är det borgare man ser.