Magnus tankar

söndag, maj 29, 2005

MTGBJ III

Idag har jag varit rökfri i drygt en vecka. Jag är så duktig! (hurra, hurra hurra). Min geniala plan att bli en bättre människa från och med juni månads inträde har fungerat utmärkt i stora delar och stora framsteg är gjorda. Några bakslag har det också blivit, mest på diet och bantningsfronten.

Jag började ju med den äckliga pulverdieten i torsdags. Två grillade korvar som start på dagen visserligen men sedan bara pulver. Mot slutet av torsdagen kände jag mig trött och matt. På fredagen startade jag med pulverfrukost och hade tänkt pulvra till lunch men lyckliga omständigheter och min svaga själ ledde till att jag gick och käkade sushi istället (men mindre än vanligt). Fredag kväll åt jag en vanlig middag, spagetti och köttfärssås eftersom jag läst i en kvällstidning att det var bra mat. Igår var allt som vanligt. Det vill säga, jag åt helt utan en tanke på diet och jävlar va bra jag mådde. Jag lutar nu åt att skita i pulverdiet, tänka på vad jag äter och kanske ersätta några middagar i veckan med pulver. Nu i veckan gick jag i alla fall från 104 kg (måndag) till 100, 5 kg (fredag). Och det är ju inte så illa. Det har säkert mest att göra med cyklingen!

Cyklingen går bra, cyklade alla vardagar i förra veckan och det går fortfarande fortare. Med fredagen som undantag för det var en fruktansvärd motvind hem. I kväll ska jag spela badminton vilket har legat nera några veckor under min värsta förkylning. Men jag är inte orolig, konditionen är ju förbättrad.