Magnus tankar

tisdag, maj 17, 2005

Spänningen är olidlig

Sitter här och försöker komma på när jag var på ett derby på Söderstadion senast. Ingenting dyker upp i huvudet. Kan någon vänlig själ berätta när det senaste derbyt på Söderstadion gick? Var det -97 mot Djurgårn? Hur som helst så känns det härligt att det börjar dra ihop sig till match.

Säsongen har inte börjat så bra för Bajen. Ena stunden har de budit på riktigt underhållande fotboll för att i nästa sekund spela platt som i division 4. Det är mycket ansträngande för min psykiska hälsa. Jag tror nog inte det är någon fara för urhalkning i år, men det alldeles för dåliga anfallsspelet oroar mig en hel del.

En annan sak som oroar mig är säkerheten inför och under morgondagens match. Jag vill ju så gärna att Bajens derbyn ska gå på hemmaplan så jag hoppas verkligen att allt går lugnt och städat till. Jag hoppas att alla Bajen fans inser att minsta bråk kan förvisa oss till Råttsunda och det vore ett öde värre än döden.