Magnus tankar

tisdag, maj 10, 2005

Ont, det gör ont!

Jag har just gått in i en jag-måste-bli-en-mycket-bättre-människa-fas. Därför har jag köpt en cykel. Det gjorde ont i plånboken och nu gör det ont i bakdelen. Men cyklat har jag i alla fall.

Sen har vi frågan om rökningen. Det är inte bra att jag röker. Det blir ännu sämre att vara rökare första juni. Jag gillar att ta en cigg när jag tar en öl. Snart är det omöjligt. Ergo, dags att sluta röka.

Sen har vi frågan om kroppshyddan, den är för stor. Den borde bli mindre. Min gode vän Peter W berättade att han gått ner en massa vikt genom att under några veckor gå på pulverdiet. Det var äckligt, men man bör kunna stå ut med äckligt i 4 veckor. Cykeln kan kanske bidra lite här också.

Så nu ser den teoretiska planen ut enligt följande. 1 juni slutar jag röka, börjar pulverdiet och låter under en månad bli att dricka öl eller annan alkohol. Under den tiden med start redan nu cyklar jag till å från jobbet. Det känns som en jobbig men genomförbar plan, eller är jag ute å cyklar?