Magnus tankar

torsdag, maj 19, 2005

Medan hjärnan kopplar på

Det är väl lika bra att erkänna att jag inte är i toppform idag. Men igår kväll när jag tillsammans med tusentals andra firade Bajens rättvisa, nödvändiga och totala triumf över Jugå'n, då var jag i toppform. Nu sitter jag mest å väntar på att hjärnan kopplar på.

Aktuellt hade ett intressant inslag om bloggning igår. Bland annat medverkade Urban Lindstedt och Fredrik Federley. På slutet av inslaget hänvisade studioreportern till en SVT-sida där man kunde få hjälp med att komma igång med bloggläsande och egen bloggning. På den sidan hade Urban varit snäll nog att lista mig bland sina 5 favvobloggar. Så medan jag i godan ro satt å kolla på fotbollsderby så gick mina besöksiffror upp i himlen. Kul.

Ännu roligare var det att det var så schysst stämning på Söderstadion. Båda klackarna skötte sig väl, och om jag förstått medierapporteringen rätt så blev det lugnt efteråt också. Väldigt skönt. På medborgarplatsen och på Gröne Jägarn där jag hände var stämningen laddad med testosteronfylld kärlek. Alla föll varandra om halsen, alla var bröder och ölen flödade mellan de högljudda hejaramsorna. Jag gillar sånt även om det gör mig hes och ger mig huvudvärk efteråt.